top of page

Trubbel (music project)



The purpose of this track is for KKPS to create an editable accompaniment music for the song "Trubbel." This track has the following settings, instruments and plugins:

1. Style = Piano Mood - Reflective Soundtrack

2. Key = G major

3. Tempo = multiple (117 / 127 / 147)

4. Beat = 3/4

5. Instruments: Drum Kit, Fingerstyle Bass, String ensemble, Classic Pad, Romance Strings


Trubbel is a Swedish show, composed in 1960 by a certain singer, songwriter and guitarist Olle Adolphson. It was first released on the EP Visor printed in 1961 and was also released the following year in a live version of Adolphson's first LP A Chair on Tegnér.



LYRICS: Trubbel


Nu lyser ängarna av sommarns alla blommor

Nu surrar bin, och fåglar sjunger överallt

Nu stryker vinden genom trädens höga kronor

men i min trädgård är det visset, mörkt och kallt

Här är det risigt och förvuxet, fult och snårigt

och lika hopplöst trist och grått som i mitt bröst

Därute doftar det av sommarns alla dofter

Där är det sommar, men härinne är det høst


Jag levde lycklig här med dig och mina katter

ett liv i synd och utan omsorg att bli frälst

Försonad med min karaktär, för jag har aldrig

förmått at säga nej till någonting som helst

Och aldrig nekat mig det ena eller andra

och levat livet, tills jag krossades en dag

Det börja med att du bedrog mig med en anna

en som du sa mar mycket finare än jag

Vårt gräl tog veckor, ropen blandades med gråten

och…

1 view

Related Posts

See All

Comments


bottom of page